Daar zijn we weer 4-8 - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van John Boukens - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer 4-8 - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van John Boukens - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer 4-8

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

08 Augustus 2016 | Nederland, Hoorn

Lief Dagboek
Het is vandaag alweer donderdag 4 augustus en dus alweer tijd om de RV op te gaan halen. Zoals gezegd hebben we een earlybird pickup dus zitten we rond zessen op de rand van het bed en om 7:15 in de auto. De maag en de motor knort dus eerst maar een paar broodjes met een tht datum tot ver in 2017 gehaald. We moeten de RV ophalen in San Leandro op 40 minuten rijden van ons hotel. We gaan nu over de Bay bridge dus goed dat we de Golden Gate gister hebben gedaan. We komen mooi op tijd bij Road Bear aan waar Nederlandse Yvonne ons welkom heet met accent. Ik had onze huur auto al naast de RV geparkeerd waarvan ik dacht dat het onderkomen was voor komende weken maar na alle formaliteiten loodste Yvonne ons naar een slagschip van nogmaals zo groot als de joekel waar we al naast stonden. Ik zeg grapje, zei zegt nee hoor jullie hebben echt deze gehuurd. Ik kijk erg uit na deze uitdaging natuurlijk. Nu nog even de auto terug brengen we worden door een medewerker van Herz weer terug gebracht en of we go. We moeten al schuin wegrijden bij Road Bear anders komt de kont van de rv te hard op de grond. Maar alles lukt. We gaan bijna gelijk de file in dus kunnen we even aan elkaar wennen. Wat een beest. Na een uurtje gaat het gebeuren, DE WALLMART. Het kost me wederom 2 uur en 1000 grijze haren om de kassières die nog trager zijn als sommige dames bij onze Deen te passeren. Nou passeren opeens blijkt geen van onze betaal passen meer te werken. Stressend moment lang leve Visa. Op naar de RV de spullen in de koelkast en op naar Hume waar onze Sunnset campground is. Het eerste stuk over hw 99 is niet zo veel. Veel kuilen en gaten af en toe file. Maar als we een maal bij fresno de Siera Nevada indraaien wordt alles anders. De wegen smaller en kronkeligger en de RV lijkt nog wel 3 keer zo groot en dorstig. Mooie uitzichten en als we uitstappen om wat rond te kijken en de foto momenten ook 2 keer zo warm als die 16 graden waarmee we SF verlieten. Al met al het gaat de goede kant op. Voor de liefhebbers er vliegen hier hele grote red tail hawks , golden eagles en turkey vultures boven de valley. Als we gestuurd door drie soorten navigatie om 7:00 pm de campsite oprijden worden we begroet door een vriendelijke rangster. Na het uitwisselen van de gegevens ontdekt zij dat de RV te groot is voor de door ons besproken plek. Oei en nu?? Gelukkig nog een grotere plek. Als we over de camping rijden blijkt weer de grote van de RV, ik rijdt bijna in de eerste bocht een slid out eraf, een stuk slaapkamer dat uit schuift. Twee zuchten en een vloek en de rv staat op zijn plekkie het inrichten kan beginnen. Jim En John kijken of de koelkast koud genoeg staat en of het hout niet te vochtig is. Daarna eten we macaronie cheese drinken een kop koffie en gaan rond 23:00 op stok gaan. Het was een mooie dag.

• 09 Augustus 2016 - 17:19

Jacqueline:

Hey luitjes,

Goed bezig hoor, succes met je RV.
    Veel plezier.