Mount Rainier - Reisverslag uit Tukwila, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu Mount Rainier - Reisverslag uit Tukwila, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

Mount Rainier

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

17 Juni 2018 | Verenigde Staten, Tukwila

Lief Dagboek
2:30 gelukkig het is al licht, we mogen eruit. Eruit? Ja het is toch licht, nee er hangt een bouwlamp voor het raam. Verder slapen dus tot zes uur. Early and bright opgestaan. Ff koffie halen bij de 7/11 Douchen en op pad. We gaan vandaag richting mount Rainier en natuurlijk een nieuwe staat voor op de longlist. Kort nadat we het mooie seatle verlaten hebben torend ie al op in de verte Mount Rainier die een kompleet national park naar hem weet vernoemt. Het is een besneeuwde berg van 14410ft hoog ( 4393 m) met zo een tiental zij uitlopers. Maar om maar bij hem in de buurt te komen moeten we wel eerst langs de Ranger bij de Nisqually entrance. We hebben een america beatiful pas op de kop getikt die nog net de maand juni geldig is ( 11€). Een dagpas is 20€ dus tel uit die winst. Als we mijn rijbewijs en de pas geven is de rangster tevreden en betreden we het park. We gaan via het longmire wilderness info center richting Paradise wilderness info. Onderweg stoppen we bij diverse uitzichtpunten en maken verschillende hikes en maken leuke foto’s. We komen nog een pustebully tegen onderweg en bij het paradise center kunnen we niet onze geplande hike lopen ivm een teveel aan sneeuw. We gaan nu langzaam richting ons motel van vanavond. Het is ongeveer vier uur rijden. Na een uur mag ik voor het eerst het stuur overnemen. We verlaten het parc via het ohanapoch visitor center. We rijden via Washington naar Oregon, onderweg kopen we de campingspullen voor morgen en een kippie

• 17 Juni 2018 - 21:30

Marjan:

Hoi John en mica, begin is al goed, flink bergje. En alweer een staatje te pakken. Zet hem op en maak er iets moois van.