Vrijdag wandeldag - Reisverslag uit Black Canyon, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu Vrijdag wandeldag - Reisverslag uit Black Canyon, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

Vrijdag wandeldag

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

21 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Black Canyon

Lief dagboek
Vandaag staat er een hike op het programma. The trealhead is here on de campground. Ofwel de wandeling begint vanaf de camping. We gaan in de richting van Broken Arch maar als we onderweg een arch tegen komen vernoemt naar een cd van Carol King, nl Tapastry, doen we die eerst. We klimmen en klouteren over stenen en bomen tot we er draaierig van worden. Maar het eindpunt, de arch, is de moeite waard. Als we door klimmen wordt het de meiden teveel en gaan die terug naar de RV. De boys maken de ronde via broken en sand dune arch nog ff af. Terug bij de RV waar mijn ijzersterke meiden de picknick tafel in de schaduw hebben gezet eten we watermeloen en druiven. Pappie doet ff een powernap en Jim zoekt een nieuwe hike. Nou die kun je wel om een boodschap sturen. Het wordt de Double O Arche hike van 4,2 mile stijl omhoog( zie YouTube) mooie vergezichten en lopen over smalle rimmen. Zwaar lekker zwaar. Naar beneden zo niet spannender. Om 17:00 weer aan de RV voetjes in het water. Biertje borreltje eten spelletje en op naar de spreekbeurt van Ranger Mike. Weer veel over galaxys en the milkyway. Wordt een beetje eentonig maar je steek bij iedere spreekbeurt toch weer wat op. Nog nazitten en dan de warme RV in het koelt slecht af vanavond. Welterusten.