Op naar Fruita - Reisverslag uit Black Canyon, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu Op naar Fruita - Reisverslag uit Black Canyon, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

Op naar Fruita

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

24 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Black Canyon

Lief dagboek
Vandaag verlaten we na 1 dag Dead horse point state parc alweer. Een plek waarvan de overlevering zegt dat cowboys hier de wilde paarden in een natuurlijk afsluitbare valley samen dreven. Vervolgens zochten ze de bruikbare en of verhandelbare paarden uit en lieten de andere paarden met zicht op de Colorado river in deze valley uitdrogen. Ik denk dan gelijk aan lucky luke, die zal dit soort dingen toch nooit uit hebben gehaald? Voor vertrek nog laatste hikeje gelopen, ontbijten en plijte. We hoeven vandaag maar iets van 120 mile dus dat gaat lukken. Onderweg komen we al borden Denver, 300 mile, tegen. Daarvandaan vliegen we donderdag. Gezien de 10050 mile die er nu op de teller staat denk ik dat we een beetje door ons geboekte 2500 mile heen gaan lopen. We mogen naar 10520 namelijk. Het einde is helaas dus al in zicht. Vandaag proberen we ook de watertank weer vol te krijgen hetgeen moeilijk lukt, onderweg nogmaals op de site van de camping gekeken en er zou water moeten zijn. Als we eenmaal bij het Colorado state parc langs de ranger, 2 tunnels van net 12" en het visitorcenter zijn blijken we op de camping geen water in de tank te kunnen krijgen. En dreigt ons meer reizende sanitair dus droog te komen te staan. Dus weer van de camping, door die 2 lage tunnels langs de ranger terug naar Fruita waar het Colorado welcome center zit waar je water kunt laden en dumpen. Alles weer vol en leeg wij weer de berg op, zal je het verhaal van de ranger de twee lage tunnels en balanced rock besparen, het is zeer zeker en wel een mooie stijle route omhoog. Nu blijkt dat de plaats die ik gereserveerd heb te schuin te zijn om de RV knap te kunnen plaatsen. Shoppen naar wat news, gelukkig is de camping niet zo vol. We vinden een plek met uitzicht op Fruita, veel licht dus vanavond weinig sterren. Jim en John doen een rondje langs de Rim en als zei terugkomen werkt Aggie alweer hard aan de Nasi Americana. Na het eten verdwijnt Jim nog ff voor de WiFi naar het visitorcenter gaat Aggie hard aan de afwas en werken john en Mica nog ff aan de foto's. Het waait pittig op de berg, als Aggie met haar boek en Jim die inmiddels ook weer terug is de camper in zijn worden Mica en John opgeschrikt door een Kruizing tussen een spin en een wesp een soort spiderbee dus. De lol is eraf we gaan naar binnen, veilig bij moeder. John nog ff douchen, anders was ik voor niks naar beneden gereden door die twee lage tunnels de ranger etc etc nog een drinkie Fruita kijken tandenpoetsen en in de koffer. Toch nog veel energie gebruikt op wat leek zo een rustige dag. Welterusten.