Michigan - Reisverslag uit Petersburg, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu Michigan - Reisverslag uit Petersburg, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

Michigan

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

24 April 2017 | Verenigde Staten, Petersburg

Lief Dagboek
Mijn vingers glijden over het toetsen bord opzoek naar superlatieven om te beschrijven hoe blij we zijn mica weer in ons midden te hebben, dit lukt even niet dus ga ik eerst schrijven dat het BEERE koud was vannacht, het gras om de rv is bevroren en de vertrekkende buren moeten krabben. Wij komen traag maar goed opgang. Even douchen voor een qauter de slide in en ontbijten. Ons nieuwe gast is nog niet onder de indruk van het ontbijt, gelukkig zijn we vanmiddag in de USA. We cruisen het laatste stuk door Antario waar het met het mooie weer van vandaag heerlijk rijden is, ook mijn nieuwe navigatrice doet enorm haar best en ook haar amerikaanse navigatie babbelt gezellig. Als we richting de Amerikaanse grens komen duikt alweer de vraag op bridge of tunnel. We are going fort he bridge. We zijn bijna uit de RV gestuiterd als we aankomen bij de Border security, als het goed is de laatste passage deze trip. Het is weer een vrij uitvoerig gesprek met natuurlijk vragen als waarheen waarvoor, net Mieke Telkamp. Als kers op de taart de vraag naar de kentekenplaat and off we Go. Direct in de Dtour een wegomlegging, mica haar navigatie loodst ons probleemloos door de dtours en brengt ons langs het kolossale Detroit naar een schitterende Wall mart waar we eindelijk inkopen kunnen doen na een week sabbatical. We gaan weer heerlijk los en er verdwijnt zelfs in bbq in het xxl karretje. Vlees brood kussen fruit kleding kolen de duvel en zijn ouwe moer mag voor bijna 200$ mee naar de rv en uitladen maar. Nu nog ff de gegrilde kip opeten voor die koud wordt. En karren maar. Op naar de campsite. Ook deze ligt in een Dtour. We komen nu zelfs over dirt road ,arm campertje. De campbaas staat ons op te wachten, altijd gezellig. We kwebbelen een kwartiertje in de rondte en schrijven ons in. Als we de rv backinn plaatsen zit de stroom aan de verkeerde kant, dus eruit en andersom plaatsen. We hebben nu zicht op de vijver. De awning ( zonnescherm) kan uit en de bbq in gereedheid gebracht. De zelf ontstekende kolen zijn weer een uitvinding en 20 minuten later kan het vlees erop. De buitenspeakers gaan op tien en we doen een dansje om de bbq. Na de bbq gaan de for free gekregen houtblokken en de rest kooltjes in de vuurkorf, we sprokkelen nog wat houd. De route voor morgen wordt besproken, we lopen al een dag in op ons schema hetgeen ons hopelijk wat rust gaat brengen op de rest van ons reis. Als het vuur goed begint te branden vallen na een glaasje icewine de luikjes toe. De spulletjes naar binnen tandjes poetsen en tukken.

• 25 April 2017 - 08:05

Daisy:

Mooie staanplaats op de camping. Het voordeel als het zo rustig is. En eindelijk aan de bbq, dat is pas echt vakantie!