Miss Liberty - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu Miss Liberty - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

Miss Liberty

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

04 Mei 2017 | Verenigde Staten, New York

Lief Dagboek
Fris en monter staan we weer op. We gaan vandaag naar The Statue of Liberty wat ik standaard the state of Liberty noem. Fout dus. We lopen vanaf de camping richting de haven waar een pendelboot vaart naar het schiereilandje waarop dan weer de ticket office is en de ferry naar Ellis eiland en daarna naar het vrijheidsbeeld. Kaartjes gekocht en in de rij voor maar weer eens een controle op bommen en granaten. Nu nog een half uurtje in de rij en de boot op die ons dus eerst naar Ellis eiland brengt. Op Ellis eiland werden de 14 miljoen emigranten die naar Amerika zijn gekomen tot 1954 als eerst opgevangen en gecontroleerd op ziektes. Vanaf Ellis eiland gingen ze dan naar NY en vandaar verder de landen in. Het gaf ons een beetje het idee hoe en wat Ag haar familie het heeft gehad toen ze in Nederland aankwamen. Grote koffers grote slaapzalen, je kon hier ook kijken of er vroeger aanverwante familie hierheen gereisd is. Na 40 minuten gaan we door naar het vrijheidsbeeld. De emigranten zagen het vrijheidsbeeld als eerste als ze richting het beloofde land kwamen, het idee van vrijheid. Het vrijheidsbeeld kijkt ook richting het water waar de schepen vandaan kwamen. Het vrijheidsbeeld is een schenking van de fransen en is 94 meter hoog. Het gevoel van vrijheid en het beloofde land druipt van the Statue. Alles blijft hier even bijzonder. Na een uurtje zijn we uitgekeken en nemen we de boot terug en bootje terug we staan als enige aan boord en kunnen leuke foto’s nemen van de skyline van Manhattan. We gaan nu thuis eten en ff met de benen omhoog, vanmiddag gaat de excursie weer verder. Het is alweer 4 uur als we in de PATH zitten realiseer ik dat we weer verder met de boot wilde, dan bewaren we dat voor morgen. We gaan naar 33th Street waar vandaan we naar Central Park lopen. Een leuke wandeling, up Town dus vals plat omhoog, goed voor de kuitjes. Ook hier weer het hele assortiment bedelaars van zwangere setjes oorlogsveteranen met een post dramatic stress disorder. We ruiken het park, tenminste de paardenkoetsen die ervoor staan. Het park is groot erg groot, we kijken natuurlijk naar de squirels en de stenen. Ook rennen hier veel mensen en wordt er honkbal gespeeld. A perfect night in the park. We wandelen weer terug naar Times Square opzoek naar een leuk souvenir. We slagen en omdat we minder vermoeid zijn dan gisteravond, en geoefend inmiddels, vinden we makkelijk de PATH terug. Bij ons home station nog een paar boodschappen en de rv wordt weer veilig bereikt. Wat toch een uitkomst zo een huis op wielen met alles erop en eraan. Nog maar weer eens op de verkoop site van Road Bear gekeken, een tweede hansje doet toch nog snel 55000$. Nog maar ff een jaartje door sparen en dromen.