De start en hoe het verder ging - Reisverslag uit Tukwila, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu De start en hoe het verder ging - Reisverslag uit Tukwila, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

De start en hoe het verder ging

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

16 Juni 2018 | Verenigde Staten, Tukwila

Stationair wakker om 4:45 am. Het wordt een lange dag, om 7:00 richting station met Aggie en mijn koffer. Best een vreemd idee dat ik straks in mijn eentje ga vliegen. 7:24 gaat de trein. Mooi op tijd op Schiphol. Nog ff een bakkie en op naar de douane bij gate 1A. Alles gaat snel en goed. Ik reis in mijn jogging pak en sneakers stukken beter dan met broek met riem en bergschoenen. Op naar gate 27, het wachten kan beginnen. Het boarden wordt iets vertraagd doordat er nog brandstof wordt getanked. Als we eenmaal mogen blijkt dat mijn plaats 9A direct achter de scheiding met de eerste class zit. Kan dus alleen verse bolletjes ruiken maar dus niks zien, gelukkig komt snel de turkey meatloaf sandwich en de koffie. Ze moeten snel zijn we gaan zo weer landen. Door de Lufthansa punktlichheid komt alles fur wieder weer fur ein ander. Eenmaal veilig aan de grond in Frankfurt op naar de volgende vlucht. Wat een reuze vliegveld. Kom langs allerlei super rijen. Het is hier erg druk, na wat navragen mag ik bij de langste. We krijgen nu eerst weer tassen controle. Dan paspoort controle en dan Esta controle. Heb erg lopen stressen. Maar ik heb het gehaald. Als ik eenmaal op mijn plekkie zit verteld de chauffeur dat we nog ff moeten wachten op een passagier die bij 1 van bovenstaande drie opties stilstaat. Grrr stres voor niks dus. Inmiddels hangen we op 32000 feet en zit mijn buurvrouw aan een zelf meegebracht natcho achtig iets. Begin inmiddels weer te verlangen naar SAS KLM EN Delta. Voor het meeste mag je hier de creditcard trekken. Films muziek koptelefoon. Eigenlijk alles wat we de laatste jaren gewoon waren geraakt. Maarrr ik vlieg wel goedkoop. Inmiddels 6 1/2 uur onderweg. Gelukkig werd mijn buurvrouw na drie uur wakker en ging ff wandelen. Nu heb ik mijn oortjes uit mijn koffer en kan muziek luisteren en films kijken. Gelukkig wordt ze wat beweeglijker dus kan ik ook afentoe de benen strekken. Maar goed het eind van de vliegreis is inzicht. Nog maar 3 1/2 uur. In Nederland is het inmiddels 22:00. Ook de laatste uurtjes tikken we en we landen veilig op Seatle AirPort. Nu nog ff met ons dikke Airbus bij de Kruizing wachten op andere landende vliegtuigen van rechts en op naar de gate. Nu nog door de customs. Nieuw voor mij zijn de doe het zelf computers waar je dus fingerprints en de welbekende foto maakt. Vervolgens vraagt ie wat je komt doen en krijg je een uitdraai met je foto en mag je weer verder naar zijn vleeselijke collega die nog enkele vragen stelt. Nu op naar belt 32 voor het weerzien met mijn koffer. Ook weer gelukt. Back in the USA. Mica land om 19:00 dus nog ff wachten en ook dat wordt weer dik beloond, heerlijk weer samen. Nu de auto ophalen, blijkt dat er toch in de kleine lettertjes staat dat ik een one way fee moet betalen van 750$, ik ga uit mijn panty maar hebben nu weinig keus. Cesa. Als we een auto uit mogen zoeken uit de fullsize modellen komt de hulp terplaatse ons melden dat de fee met de helft wordt vermindert ivm onduidelijke afspraken. Als we hem vervolgens nog 20$ tippen krijgen we een upgrade naar een middsize SUV. Mica trots op haar hoge slagschip en wij op naar downtown Seatle. Mooie stad lekker weer maar als je 26 uur wakker bent toch anders. Als we weer thuis zijn Kun je er alles over vragen voor nu te lang. Beetje boodschapjes gedaan bij de Target en op naar ons Motel. Beetje gedateerd, maar als ik na 5 uur wakker wordt om 4:30 plaatselijke tijd ben ik uitgerust en kan ik lekker mijn dagboekie aftikken. Eerste dag mission completed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tukwila

Boukies on tour+2

Usa doorkruizen met Mica

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2018

Karretje parkeren

30 Juni 2018

Karretje parkeren

29 Juni 2018

Op naar Atlanta

28 Juni 2018

Eten bij Nick

27 Juni 2018

Vuurwerk
John

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 128084

Voorgaande reizen:

16 Juni 2018 - 30 Juni 2018

Boukies on tour+2

14 April 2017 - 07 Mei 2017

Boukies On Tour Part 3

02 Augustus 2016 - 25 Augustus 2016

Boukens on tour part 2

08 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Boukens on tour

Landen bezocht: