And of we Go - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu And of we Go - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

And of we Go

Door: john

Blijf op de hoogte en volg John

15 April 2017 | Verenigde Staten, Newark

Lief Dagboek
Nou we zijn van kiet. Vrijdag nacht gaat de wekker om 2:45, naar het schijnt moeten we drie uur voor vertrek op Schiphol zijn. Dus vroeg op allemaal, Jim slaapt een nachtje thuis om ons weg te kunnen brengen. Na de yoghurt kunnen we afrijden. We komen mooi op tijd op Schiphol aan en kunnen gelijk naar vertrek hal 1 balie 2, hoe makkelijk kun je het hebben. Hallo mevrouw hallo meneer, lekker naar Lissabon? Naar Lissabon, oei verkeerde rij. Onze rij van de SAS is nog niet open. Maar die komen pas om 5 uur hoor meneer. Gelukkig ben ik heel geduldig dus we gaan een uur in de wacht. Inmiddels ontdekken we wel het incheck device dus dat komt mooi uit. 5 uur we kunnen inchecken, zo klaar te eenvoudig. Op naar de douane, weer een mega rij. Schiphol barst nu al uit zijn voegen moet het nog hoogseizoen worden. Gelukkig dood dit wel een beetje de tijd allemaal. Nog ff coffee en een panini en we verlaten met onze A320 Schiphol op naar Kopenhagen. We vliegen via Kopenhagen dus naar Newark/ new York. Mooie snelle vlucht, als we landen is het 8:20 op naar de wifi en winkels. Wat raakt een mens toch afgestomd zonder Wifi. Na de winkels gaan we naar de gate, voor de verandering weer ons paspoort showen en op naar C28 waar ik na weer een keer mijn paspoort te hebben moeten laten zien binnen een afgesloten ruimte wachten op de volgende vlucht van 8:30 uur. Wordt Vervolgd. De tweede ronde. We lopen vertraging op omdat de koffers niet in het vliegtuig willen dus 20 minuten later weg. We hebben weer een schitterend vliegtuig met alles erop en eraan, ik kan de SAS ten zeerste aanraden. Wel een min puntje, als de purser engels probeert te spreken lijkt het een beetje op die Zweedse kok die vroeger bij de muppets zat. Na een vlucht van 8:30 uur maken we een turbulente landing en mogen we naar de customs. Vroeger beefde we hier nog voor, tegenwoordig legen we uit waar ze stempelen moeten. Daarna de koffers bij band zes pakken en op naar de monorail die ons naar P4 moet brengen alwaar onze shuttle bus komt die ons naar ons hotel brengt. Het hotel is eenvoudig maar doeltreffend en in Pakistaanse handen. Het ruikt te fris op de gang en de kamer ruikt naar kerry. We bestellen nog een pizza doen daarna nog een kopje thee. Rond 19 begin toch ons luiken dicht te zaken dus optijd erin. Morgen komen ze tussen 8 en 9 om ons op te halen om de rv in ontvangst te komen nemen.

• 15 April 2017 - 14:20

Erik:

Mooi, jullie zijn onderweg. Weer ziet er goed uit, geniet er van!