From Carmel to Paso Robbies - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu From Carmel to Paso Robbies - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

From Carmel to Paso Robbies

Door: fromhoorntousa

Blijf op de hoogte en volg John

26 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lief Dagboek
Vannacht hebben we ook weer heerlijk in onze rv geslapen. In tegenstelling tot de vorige camping is het hier donker om je heen. Jim vindt het prettiger dat hier geen beveiliging rond loopt. Mij maakt het niet uit als ik maar weer wegkom. In slow motion komen ze op gang. Ik had al lekker buiten mijn verslagje zitten tikken. Hierna richting betalen, we hadden gister gewoon onze enveloppe met geld erin voor de staanplaats onder de deur door moeten schuiven. Helaas niet gedaan dus 81 dollar cash betalen. De camping bazin lijkt niet aardig, Totdat ze ons vraagt naar de rest van de dag invulling. Ze draait als een blad aan een boom en lispelt ons de mogelijkheden van de BIG SUR op. Ze stuurt ons naar Lobos een natuurpark hier vlakbij, mooie uitzichten zeekoeien en wat nog meer. Eerst nog even langs het postkantoor om een zootje karton op te sturen daarna nog even langs de sayways en dan op naar lobos. We worden allervriendelijkst begroet door een ranger en we kopen een plattegrond, ranger erg blij. Binnen 50 meter na de ingang treffen we 2 hertjes, daarna op naar de walvisbaai. Hier een leuke uitleg gehad nu verder hiken. We worden in gehaald door een Nederlander die veel meer haast als ons zegt te hebben maar die we na het eerste rustpunt gelukkig niet meer terug zien. We gaan nu opzoek naar de harborseals die aan se andere kant van het eiland zwemmen. Het geluid van hun roep bereikt ons snel dus kunnen we goed richting bepalen. Mooi gekeken en geklauterd, nu weer op naar de rv. We vervolgens ons weg lang de big sur in de richting Los Angeles. Een schitterende kustweg omhoog omlaag van links naar rechts en op elke hoek een uitzichtpunt. U begrijpt een crime voor de chauffeur en het schiet geen meter op. Aangezien het ohh en ahh gehalte van de achterbanken uitblijft en het slurpende/ gorgelend geluid uit de tank aan blijft besluit ik dit traject in te korten. Na het zeuren van bart van ga terug ga terug en het door mij negeren daarvan probeert bart mij door een afkortend stuk mijnenveld van het Amerikaanse leger te sturen. Daar trap ik natuurlijk niet in bart. Vervolgens is hij boos en zegt 3 kwartier niks, Dit komt mooi uit want dan komt de afslag die we willen hebben ook pas. We proberen een kortere weg naar LA te vinden daar ik in een slechte droom onderweg op de big sur ontdekt heb dat we nog maar 2 dagen hebben ipv 3. Zo gezegd zo gedaan, bart leidt ons voor straf nog even naar een opgeheven camping maar daarna beloont hij ons met een super camp. De receptie is al dicht dus moeten we weer zelf zoeken, we zitten overigens in paso robbies. We vinden een mooie plek stallen de rv en starten de bbq. Mica gaat even zwemmen en wij bereiden voor. Heerlijke bbq onderleiding van Jim. Als we zijn uitgegeten gaan we zwemmen. De kampcontroleur wijst ons op de 18+ hottub ik wijs hem op de kids. Hij zegt dat hij de i.d.’s niet komt controleren dus wij schuiven in de dallas hottub heerlijk. We doen een rondje wat vond jij het mooist. We hebben het alle 4 moeilijk want we willen niet naar huis er is nog zoveel te ontdekken. Gelukkig gaat de tub uit om 10 uur en 10:10 verschijnt inmiddels mijn vriend om ons eruit te knikkeren. Hierna nog een verkwikkend doucheje en op naar de rv. Voor echte lezers natuurlijk overbodig om te melden maar tijdens de zwem nog even een wasje gedraaid. Nu zitten we nog even heerlijk onder de awning de mail te doen in het heerlijke california waar het allemaal weer lekker kan.

• 27 Augustus 2011 - 07:38

Marjan:

Weer een mooie dag en nog onverwachts in een mooi park geweest en dat weer ziet er toch mooier uit dan bij ons. Het is niet waar dat als jullie weg zijn het in Nederland mooi weer is en ik had me er nog zo op verheugd maar helaas het klopt niet. Groetjes en een goeie terug reis.