Van Mesa Verda naar Black Canyon of the gunisson - Reisverslag uit Mesa Verde, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu Van Mesa Verda naar Black Canyon of the gunisson - Reisverslag uit Mesa Verde, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

Van Mesa Verda naar Black Canyon of the gunisson

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

18 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Mesa Verde

Lief Dagboek
Nou vandaag is dus de dag die mijn eitjes met spek van gister dus moet laten vergeten. Voor 8$ onbeperkt pancake ontbijt. Sharp 8:34 stonden we aan het buffet met een schoongedouchte Mica. Gelijk moeilijk wat kies je zo een eerste ronde, wij trappen af met bacon. Ff wachten en klaar. Na een ronde hebben we genoeg en rijden naar Durango waarvandaan de stoomtrein loopt naar Silverton. Een leuke tocht door de bergen met tandradbanen en dus veel stoom. Wij gaan met de camper. Ook deze stoomt uit zijn oren met het hoogte verschil. Mooie plaatjes. De hw 550 is absoluut aan te raden maar zwaar voor de chauffeur. Stijle opgangen met daarna diepe afdalingen naar montrose zijn meer dan de moeite waard. Nu naar boven naar Black canyon of the Gunnison. Bij de poort weer een bijdehante ranger die mijn id wilde zien en ja de handtekening lijkt nog steeds niet. Maar we kunnen verder. Op naar het visitorcenter voor kaarten en info. We besluiten gelijk vanmiddag het hele parc te bekijken, het is een soort grand canyon maar dan in het klein. Liggen bij de GC de north en south Rim 21 mile uit elkaar is dat hier 9 mile maar de kloof tussen de rims is wel 2772 feet diep, hetgeen dus mooie plaatjes geeft. We lopen 3 hikes, devils lookout, Dragon point en Gunnison point. Hierna zoeken we de campground op met zeer eenvoudig sanitair maar wel stroom. Als we staan en buiten wat drinken komen de dikke druppels en begint het te rommelen in de lucht. We eten binnen en gaan om 9 uur naar het Ranger programma dat weer over polution gaat zoals ik al eerder heb beschreven. Nu vroeg naar bed morgen weer naar de sunnset gelukkig komt ie pas om 6:30. 5:30 eruit, uitslapen heerlijk! Welterusten.