van canyon naar page - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu van canyon naar page - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

van canyon naar page

Door: fromhoorntousa

Blijf op de hoogte en volg John

15 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Lief dagboek
Zachtjes tikt de regen op het camperdak, ritme van de regen. Shit alle dakramen staan open en voor ik erbij ben regent het hard. Helaas beetje natigheid opgelopen.Het is vandaag zondag en we verlaten de grand C wat heb jij een indruk op ons gemaakt. we waren al wat gewent geraakt in griekenland maar vergeleken hierbij is dat kinderspel.Helaas op naar de volgnde topper. We rijden nog even langs de xantaria om je te posten en dan na 5 bakkies refill gaan we echt weg. Bart heeft ook geen zin en laat ons een extra rondje rijden. Nu ben ik altijd gek op extra maar page lonkt. Gelukkig heeft mijn wereld navigatrise het in de gaten en dirigeert mij naar parc exit.Dit gaat beter en na bijna een uur zijn we het park uit en kunnen we ons richten op page.We komen onderweg langs de afslag naar de noord rim maar met pijn in ons hart laten we deze gaan. Na een uur naderen we horseshoebend, een hoefijzerachtige buiging in de coloradoe stappen uit en doen een hike ernaar toe.Dat was weer even afzien zand steen en bergen door elkaar heen, but we did it.Daarna geef ik mijn team wat ruimte en sta ze wat boodschappen toe bij de walmart. Fout fout fout, dit duurd naar mijn gevoel weer 2 uur en als ik om 16:45 aankom bij de lower antilope canyon zegt een tandloze indiaanse vrouw dat we te laat zijn en morgen om 8 uur de eerste zijn. Dan maar door naar de glen canyon dam. een erg indrukwekkende stuwdam in de coloradorivier. We doen een seightseeing en gaan dan op naar onze rv site. Hier aangekomen moet ik het kenteken van onze rv opgeven en doe een ondekking waarom onze dyslectische verhuurders zo byzonder tegen ons deden.Als de nuts weer aan de rv zitten gaan de kids met papa in zijn ouderwetse zwembroek richting de colorado. Heerlijk water en voor ik het vergeet een nog mooiere zons ondergang, en onweer boven de gc. Goed dat we daar weg zijn. Na de zwem douchen we in de rv, een speciale gebeurtenis mede omdat de rv niet geheel waterpas staat en niet al het water hetputje bereikt. Weer een opslagplaats minder. Na de ravaoli gaan jim en ik richting was en droog machines en doen 2 wasjes en een drogertje.mooi even de tijd om te typen en te melden dat we morgen vroeg eerst de antilope lower en upper canyon gaan doen en daarna op naar bryce.

• 15 Augustus 2011 - 16:31

Erik:

Hallo allemaal,
    Weer een mooi verslag van een mooie dag!
    Leuk ook dat je die tandeloze indiaan hebt weten te fotograferen, want die zie je niet vaak in het wild!
    Moet wel even wennen aan de plaatsnamen, dacht eerst dat je toiletpapier ging kopen bij de Walmart en begrijp ook dat je je verbeeldt in een VIP camper rond te rijden.
    Hou de moet erin en laat Agnes ook eens de was doen!
    Groeten aan het hele stel van ons allen....

• 15 Augustus 2011 - 16:32

Erik:

Sorry, schrijffoutje (en daar houd ik niet van): de moed erin houden, niet de moet, want dat is iets anders...

• 15 Augustus 2011 - 18:45

Marjan:

Als de walmart dicht is voor achten gaan jullie het zeker redden morgen. Veel plezier bij de lower antilope en al het andere moois wat jullie weer gaan zien.

• 16 Augustus 2011 - 04:32

Daisy & Martijn:

Ach die Bart, wacht maar tot je in Vegas komt, dan wil die niet over de Strip hoe graag jij dat ook wel wil. Je wast wel veel hoor, je hebt vast veel kwartjes. Wij hebben Horseshoe Bend overgeslagen, maar ben blij dat we nu in ieder geval jouw mooie foto hebben. Top dat je allebei de canyons gaat doen, ben benieuwd naar de foto's.