Ochtend in de Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu Ochtend in de Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

Ochtend in de Canyon

Door: fromhoorntousa

Blijf op de hoogte en volg John

14 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Lief dagboek
Het is vandaag zaterdag, we hebben de wekker om 4:50. We gaan naar de sunset kijken.
Ik ben fris en monter het zijn tenslotte een beetje mijn tijden, nu de rest nog. We vertrekken bijna in mijn eentje, maar als de gel is opgedroogd de lenzen in kunnen we vertrekken. We gaan in mars tempo richting pendelbus die voor mather campground stopt. We zijn de eerste maar als de bus komt tel ik al snel 12 mensen die ook zo vroeg zijn opgestaan. Na 2 haltes komen we aan bij het grand canyon visiter center. Nu moeten we pas echt rennen anders is de zon ons nog te snel af. We komen mooi op tijd aan en zien mooi de zon op komen. Het is lekker koel. Mede hierdoor besluiten we een trail te gaan lopen van een km of 5. Heuveltje op en af met het ene uitzicht punt nog mooier dan het ander. We nemen 1001 foto’s en aggie poseert zelfs bij de afgrond, hetgeen haar een half uur continue kippenvel bezorgt. Ook nog hilarische zelfontspanners genomen. Na de hike gaan we naar de rv en jutten de jongens nog even de vuurkorven van de buren die vertrokken zijn leeg. We moeten tenslotte vanavond tenslotte fikken. We starten het aggregaat van de rv want ik heb zin in echte koffie, als we direct teveel stroom trekken valt ie weer uit, had die man van roadbear toch verteld…luister je nooit? Na de koffie verdwijnen de boys richting marketplaza om de accu voor de camera weer op te laden, moet namelijk foto’s maken van mijn vader en dan is ie snel leeg, en te internetten. Mijn dagboekjekan niet wachten namelijk. Als we 2 uur en 6 refills later terug gaan na de rv treffen wij de dames in rust. Die kunnen echt nergens meer tegen. Na ze uit hun rust te hebben verstoord gaan we weer richting bus. Ons voornemen is om naar hermits rest te gaan. Eerst de blauwe lijn daarna overstappen op de rode. Hier staat een rangster alles in goede banen te leiden. Nog voor dat ag kan vragen of ze samen met haar op de foto mag zitten we in de bus. Gelijk de eerste halte stappen we weer uit en gaan hiken. We zien de afdaling richting bodem van de gc, blijkt dat Jim hem wel graag had willen lopen. Weet niet met wie want het is een route vol op de zon 4 uur naar beneden en 5 uur weer omhoog, maar dus niet met mij. Wel een teleurstelling die de rest van de middag doorzeurt. Het is vanmiddag niet zo mooi als vanmorgen en de verveling slaat toe, we doen nog een paar hikes maar hebben het eigenlijk wel gezien. We gaan nog even door naar hermits rest, Hiervandaan kun je de helicopters goed zien vliegen waar wij helaas dus niet ingaan. Hierna terug met de bussen naar huis. Onderweg zien we loslopende hertjes en reeën erg leuk. Als we terug zijn op mather campground leest aggie een boekie, ik probeer de route van morgen voor te bereiden en de kids sprokkelen hout hetgeen verboden is. De fik gaat in het hout en wij gaan rond 8en als het donker is aan tafel, met hetgeen we vandaag eten vindt ik dat niet erg. Na het eten de afwas met toch altijd dezelfde gezichten en met zijn 4en naar de badkamer. We wisselen onze dollar briefjes voor qauters en we kunnen ieders heerlijk gaan douchen. Na de douche tik ik jouw mijn lieve dagboek nog even in word en hoop je dan morgen te kunnen uploaden voordat we verder gaan naar Page.

• 14 Augustus 2011 - 20:30

Marjan :

Agnes wat een geweldige foto, die is zeker een half uur kippenvel waard!

• 14 Augustus 2011 - 20:38

Tony:

Mooie foto vooral die met Agnes.
    Je omarmt de Canyon helemaal.
    Lekker genieten.

• 15 Augustus 2011 - 04:07

Daisy & Martijn:

Echt leuke foto's! Jullie poseren altijd zo leuk (wij staan er altijd maar hetzelfde op). Dat vroege opstaan was het vast waard, 's middags is het druk en loop je niet meer alleen en het is dan inderdaad ook minder mooi. Vandaag naar Page zag ik, ben benieuwd welke canyon jullie gekozen hebben. Wij hebben Death Valley overleefd, maar op het heetst van de dag was dat waarschijnlijk niet gelukt.

Tanken is trouwens tot Pahrump en Death Valley Junction geloof ik ook nog te doen, maar in het park en na het park gaat het naar 5 dollar per gallon. Big Pine is 3,99 en hier in Mammoth Lakes 4,12 dus ik zou maar wat jerrycannetjes inslaan.