Grand Canyon naar Monument Valley - Reisverslag uit North Rim, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu Grand Canyon naar Monument Valley - Reisverslag uit North Rim, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

Grand Canyon naar Monument Valley

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

15 Augustus 2016 | Verenigde Staten, North Rim

Lief Dagboek
Er is vandaag veel heugelijk news te vertellen. 1 Jim is als eerste opgestaan om de RV klaar te maken voor vertrek, overigens hebben we zo wie zo geen klagen over hulp. 2 ik heb mijn vader aan de telefoon gehad uit het AMC waar hij een nieuwe hartklep heeft gekregen. Al met al een goed begin. Om 9:30 verlaten we de campsite nadat we een paar schoenen en twee stoeltjes bij de ranger hebben gebracht die uit een openstaande voorbij racende pick-up waren gevallen. We rijden vandaag naar The Vieuw campground nabij Monument valley. Al snel krijgen we weer hertjes in het oog maar als we daarna een veld vol bizons tegen komen wordt het echt leuk. Drie vechtende bizons schuiven vlak voor onze bus langs en lopen in het voorbijgaan nog wat straat meubilair plat. Wat een geweld. Nu rijden we via een mooie route richting de Glen Canyon dam, horsheshoeband en Page. In Page gebruiken we de lunch bij de plaatselijke safeway voor op het terras. Het is weer behoorlijk warm. Na de lunch wat frozen yoghurt, mmmm Naar een paar vloeken, in dit stadje waar je over de kerken struikeld, zit de tank ook weer vol. Op de parkeerplaats bij de antilopecanyon geef ik het stuur weer over aan de jeugd en begin ik met mijn dagelijkse collum in dit dagboek. We rijden door Indian country luister naar Amerikaanse radio, de wegen zijn slecht maar de uitzichten maken een hoop goed. En Jim rijdt dus mij hoor je niet. Rond 16:00 rijden we elcomersialo Indian reservaat binnen. Om binnen te komen moeten we eerst 20$ betalen daarna mogen we vervolgens niet met de RV monument valley in dat ik overigens ook niet gedurfd had. Bij de campsite aangekomen 42$ voor een stoffige plek zonder stroom of water. Nog ff bij de plaatselijke indiaan gevraagd voor een rondrit van 2 1/2 uur. Als ik gelijk besloot wilde hij wel van 380 naar 280 zakken. Wat een beetje Nederlandse handelsgeest al niet kan opbrengen. 280 in de pocket, niet gedaan natuurlijk. Normaal gesproken schrijf ik niet zo veel over geld, maar deze indianen proberen wel veel geld te halen uit deze paar puisten die hier uit de grond steken. Tot overmaat van ramp heeft de buurvrouw er problemen mee als ik met de generator aan sta te koken, ja dat doe ik ook, onder de airco. Ze kan zichzelf niet meer horen denken. Twee minuten later spuit er een rv weg. Dag buuv fijne dag verder. Inmiddels zit ik hier alweer 10 minuten te tikken onder de rook van mijn Chinese buurman zijn aggregaat, hoe moet ik ik godsnaam uitleggen dat mijn literair schrijverschap zo niet uit de verf komt. Ik ga maar slapen, hoop morgen wakker te worden in een mooie blije wereld. Welterusten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, North Rim

John

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 128093

Voorgaande reizen:

16 Juni 2018 - 30 Juni 2018

Boukies on tour+2

14 April 2017 - 07 Mei 2017

Boukies On Tour Part 3

02 Augustus 2016 - 25 Augustus 2016

Boukens on tour part 2

08 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Boukens on tour

Landen bezocht: