Onze Reis - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu Onze Reis - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

Onze Reis

Door: fromhoorntousa

Blijf op de hoogte en volg John

09 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Lief Dagboek;
Vanmorgen laten we maar zeggen maandag ochtend 8 augustus zat ik om 4:45 in de kamer.Het verhaal met de Esta zoals gister behandeld zit me niet lekker. Weer verschillende keren geprobeerd om online in te checken met onvoldoende resultaat. Dus zit er niets anders op dan een half uurtje naar schiphol af te reizen. Eerst koop ik met Jim nog een lekker ontbijtje daarna smern en de troep op ruimen en vervolgens naar de trein. Aggie, Jim en Mica breng ik met de auto en later ga ik er zelf te voet achteraan.Ik lees nu al dat het veel te lang gaat worden dus ik zal proberen wat bondiger te schrijven.In de trein lezen we het laatste nieuws en als we uiteindelijk op schiphol zijn laden we alle spullen uit en vergeten de paraplu, het zal niet de laatste keer zijn dat ik wat vergeet.Nu naar de balie voor onze instapkaarten. Moeilijk moeilijk, maar als we er uiteindelijk uitzijn dat Jim de zelfde doopnamen heeft als ik zijn we er snel uit. Daar worden ze in the usa nerveus van en willen dan het naadje van de kous van weten.Kortom we krijgen wel 4 boarding passen voor schiphol, en 2 voor memphis, maar moeten in memphis maar even achterachter die 2 van John en Jim aan. Al weer een leuk vooruitzicht.Om 12:35mogen we boarden, leuk leuk. Jasje uit riemetje af horloge portomonee en sleutels in een bakje en door de X Ray. Gelukkig zijn we alle 4 gebodyscaned en goed bevonden we mogen verder. Als we na een kwartier een man aan zien komen met Jim zijn tas merken we dat we weer wat zijn vergeten. Daarna zelf even de tas checken, je weet maar nooit.Vervolgens het vliegtuig in een Boeing 757 van Delta. Tot verdriet van de kids geen beeldschermpjes in de hoofdsteunen.Maar verder een prima toestelletje voor 10 uur.Het wordt een vlucht met 2 warme maaltijden en 3 films. De tijd gaat best snel we vliegen over ijsland en groenland dat we mooie kunnen zien leggen. Als we om 0:00 nederlandse tijd aankomen in Memphis staan ze bij de costums al op ons te wachten, alleen jammer dat er een rij van 3 kwartier voor staat. Waar we al bang voor waaren gebeurd, het systeem hikt op Jim maar gelukkig kwam de beamte er achter zonder dat ik moest helpen. Het zou me toch wat worden.Het voordeel van deze vertraging was wel dat onze koffers nu helemaal alleen op de bagage band lagen en we dus niet de verkeerde konden nemen of er een vergeten.Op naar de douane,door de douane, dan weer riem af portomonee uit je broek laptop uitpakken en door de scanner helaas deze keer niet fouilleren.Op naar onze opstapkaarten voor de heren. Eitje binnen 2 minuten hebben we 2 nieuwe voor de meiden and have a nice trip. Fout dus, als we naar 3 pogingen alle 4 de instapkaarten hebben zitten we verspreid door het hele vliegtuig. Ook wel eens leuk, maar meer voor de terugweg als we elkaar niet meer kunnen luchten of zien. Opnieuw dus en komen nu beter terecht. Rond 02:00 beginnen we onze vlucht van 4 uur naar LA en komen daar dus rond 6 uur nederlandse tijd aan. Gelukkig kon Gordon niet komen en konden we snel door naar de bagageband. Voor die genen die het LAX zoals het vliegveld heet niet kennen, deze is net voor de achterdeur. Je moet het hele vliegveld over en als je denkt dit komt nooit meer goed is hij daar. Band 1 duurde wel erg lang, worden de bordjes omgehangen naar band 2 daar komen ze gelukkig snel. Nu in mijn beste engels en 2 kaugomballen in mijn mond het hotel bellen voor de taxibus. Perfekt geregeld na een half uur en 8 dollar lichter gaan we inchecken. De kamer is enigzins zober zeg maar er staan 2 tweifelaars.Ik ga met Mica nog even naar de Vons een supermarkt die hier tegenover 24/7 open is en haal wat water enzo...Later moet ik er ook nog even uit met jim want die krijgt een hongerklop en zeker bij de gedachte van de fastfood ketens die ik buiten heb gezien en van verteld heb. Dan nog douchen en de heren in de ene twijfelaar en de dames in de andere.Al met al een lang daggie denk zo'n 26 uur maar dan heb je wat.Vijf uur later tik ik dit verhaal: wat ben ik toch een buffel

  • 09 Augustus 2011 - 13:27

    Linda:

    Jeej! Dat was wel een reisje! Heerlijk zeg Amerika!! En leuk om de verhalen te lezen. Heeel veel plezier en I'm looking forward to jullie andere verhalen.
    Dikke kus, jullie liefste nicht ;)

  • 09 Augustus 2011 - 13:53

    Marjan:

    2e dat wordt moeilijker dan bij daisy dat heb ik al door. Wat een verhaal weer ik zit met tranen in mijn ogen van het lachen om de manier hoe jij het beschrijft. Ik verwacht veel van "lief dagboek" de komende 3 weken. Ik snap trouwens niet dat doets je niet op dit probleem bij esta heeft geatendeerd die heeft tenslotte je tickets geregeld en dit moet vaker voorkomen. Vannacht slaap je vast weer lekker in je camper king size bed. veel plezier vandaag adem in adem uit, take it easy (neem een sisi) en geniet van alweer je 2e dag in america.

  • 09 Augustus 2011 - 15:10

    Daisy & Martijn:

    Wat een reis! En inderdaad raar dat ze zo moeilijk doen over die namen. In Amerika heten ze toch ook allemaal sr en jr. Nog knap trouwens dat je alles in twee uur geregeld had.
    Vons is trouwens onderdeel van Safeway en je kunt aan de kassa een kortingskaart vragen. Als je daar dan meer boodschappen gaat doen, kun je ook van de kortingen profiteren bij zowel de Vons als de Safeway. Het scheelt vaak echt veel. Wij kopen trouwens als echte Nederlands het goedkoopste water. Al hoorden we gister wel dat ze de flessen ook gewoon met kraanwater vullen.
    Veel plezier in LA!

  • 09 Augustus 2011 - 16:56

    Corrie.:

    Hallo J.A.J.M.wat leuk dat ik jullie reisverslag kan lezen en de foto's.Ik wens jullie een goed verblijf in Amerika.jullie hebben nu al veel meegemaakt dat zal wat worden in de verdere reis.geniet van jullie vakantie en heel veel gr.van Corrie uit Zaandam.

  • 10 Augustus 2011 - 13:49

    Tony:

    Wat een belevenis maak je al mee voordat de echte reis nog moet gaan beginnen. maar vind het heel leuk om jullie belevenissen te lezen en te volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Boukens on tour

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Van robbies naar een ocean vieuw

26 Augustus 2011

From Carmel to Paso Robbies

25 Augustus 2011

BYE BYE SAN FRANCISCO

23 Augustus 2011

Rondje san fransisco

23 Augustus 2011

Rondje san fransisco
John

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 128211

Voorgaande reizen:

16 Juni 2018 - 30 Juni 2018

Boukies on tour+2

14 April 2017 - 07 Mei 2017

Boukies On Tour Part 3

02 Augustus 2016 - 25 Augustus 2016

Boukens on tour part 2

08 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Boukens on tour

Landen bezocht: