De RV - Reisverslag uit Indio, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu De RV - Reisverslag uit Indio, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

De RV

Door: fromhoorntousa

Blijf op de hoogte en volg John

10 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Indio

Lief Dagboek
Voor mij is het alweer Woensdag ochtend als ik in jou schrijf over dinsdag. Kortom ze werden gewekt door een kamer meisje dat om 7 uur al onze kamer op wilde ruimen, voor mij natuurlijk geen probleem want zoals jullie hebben kunnen lezen was ik toen allang al wakker.Daarna sliepen de drie door tot half negen. Vervolgens rustig opgestaan op op naar het onbijt. Nu wil ik niet teveel gaan schrijven over het eten maar meer over de natuur. Dus kan ik melden dat ik een heerlijke ribeye heb gegeten, ag en de kinderen roereieren en pannekoeken van heerlijk amerikaans meel.Hierna gaan we naar de Vons voor een rondleiding van aggie. We moeten nog even opzoek naar lenzen voor Jim helaas gaan die hier op dokters recept dus dat worden veel foto's van Jim met bril. Daarna om noon uitchecken.Buiten voor het hotel wachten we op de Road Bear shutlebus naar de RV. Ik haal nog even 2 grote starbukies en ben weer 10 bucks armer. Snap niet waar andere mensen het allemaal van doen. De shutle bus verschijnt een kwartier te vroeg dus dat is prettig. Hij vervoert ons snel en behendig door het drukke verkeer richting aqaura hills waar road bear zit.Onderweg luisteren we naar zo'n amerikaanse dominee die je wel kent van tv, jezus is goed en prachtig, verleiding en alle dingen die ik wel leuk vindt. Maar dat mag dan natuurlijk allemaal niet. Verder verteld hij ons al vanalles over de wegen en de rv erg handig dus.Bij Road bear aangekomen beginnen de formaliteiten en de uitleg. We moeten de rv erg goed inspecteren op krassen en deukjes, nagenoeg niets. Met 12000 miles op de teler lijkt hij wel nieuw.Nu mag ik erin rijden, linker been met een tyrip aan men stoel gezet en rijden maar. Op naar de supermarkt.Ruime bochten veel hobbels en gerommel in de kastjes, het gaat zeker wennen. Het verhaal van de supermarkt zal ik je besparen, maar ik kan je wel vertellen het koste 2,5 uur en 378 dollar. Ondanks onze ralph kortingskaart. Zo nu alles in de RV zetten. Het is hier al erg vol want de koffers staan ook nog binnen want die pakken we vanavond op het rv parc wel uit.Nu staat de rv dus nog voller dan vol en hebben we nog plek zat om te zitten. Op naar Shadow hill nearby Joshua Park waar we een plek hebben. Gelukkig hebben we een tomtom gehuurd, die lekker rustig is want er komt geen geluid uit. Ik durf hem onderweg niet bij te syellen dus zullen we het de komende 250 miles zonder geluid moeten doen. Als ik lekker op volle toeren (50 mph) op de highway 101 zit gebeurd er voor ons een kettingbotsingetje, geen problemen voor onze chauffeur kost ons alleen 2 vliegende schotels die onder veel gekletter uit de kastjes donderen. Maar onze lak zit er nog op en daar gaat het om.Rond half 8 begint het te schemeren en moet ik opzoek naar de verlichting, een van de punten die niet is uitgelegd. Ik kom tot parkeer verlichting, als het later nog donkerder wordt moet ik overgaan op groot licht. Zal wel goed zijn want niemand seint of die amerikanen zijn echt nette chauffeurs.Het laatste uur stuur ik in echt donker en de snelheid loopt op naar 70 mph het geen natuurlijk veel te hard is, zeker als je weet hoe dit slag schip stuurt. Het slingert en doet het is niet mijn strakke renault met 175000 op de teller.Als we in compleet donker de oprijlaan van Shadow hill rv park oprijden si het compleet donker en vrees ik dat ik nu toch in de R moet. Gellukkig komt de campingbaas uit het niets naar ons toe. Hek open wij naar binnen we mogen overal gaan staan. Beginners fout de hookedup aansluiting zit nu aan de recterkant van de rv, dus nu moet ik van de plek en opnieuw in de R ( van Revers voor de niet automaat rijders)inparkeren. Nu heb ik goede aanwijzers om me heen dus krijg ik hem opvallend goed op plek 15. Slide out uitzetten en water en stroom aansluiten.Het is hier denk ik 25 graden dus sluiten we deuren en ramen en zetten de airco aan. Nu moet alles worden uitgepakt en ingeruimd. Aggie werkt samen met Mica hard aan de inrichting en Jim kookt het eten.En ik, ik drink baco's uit mijn nieuwe fles bacardi die ik op aanwijzing van mijn zoon heb moeten kopen. Als we om 12 uur zitten te eten hebben we er een mooie dag opzitten. Als aggie, na de afwas, nog even romantisch een kopje thee met me wil drinken gaan bij mij de luiken dicht het was een lange dag.

  • 10 Augustus 2011 - 17:01

    Christine:

    Hoi familie,

    John, je had schrijver moeten worden...
    Zeer vermakelijk!!
    Goeie vakantie daar.
    Hier is het herfst compleet met regen en storm.

  • 10 Augustus 2011 - 17:18

    Daisy & Martijn:

    Jeej eerste! Ja dat boodschappen doen duurt bij ons ook altijd wel even. We kijken ons ogen uit en met Martjin moet ik elke keer de elektronica en survival afdeling over.
    Wij hebben, kwamen we later achter, ook de eerste drie weken met grootlicht gereden. Na twee keer seinen was, hadden we het door.
    Vandaag Joshua Tree. Ook ons eerste park en we vonden het erg leuk. Jaarpas kan je kopen bij het visitor center maar ook als het goed is bij de ingang.

  • 10 Augustus 2011 - 17:19

    Daisy & Martijn:

    Nou ja dachten we dan .....

  • 11 Augustus 2011 - 00:13

    Marjan:

    Ik hoor het al, alles is groter in America. De supermarkt rekening, de koffie, het auto licht, de snelheid en de bochten... Behalve het geluid van je tom-tom maar volgens mij krijg jij bart wel aan de praat! De vliegende schotels deed mij denken aan een camper die wij ooit eens huurde. Elke scherpe bocht die wij namen schoot de kledingskastdeur open. De stang waar onze kleren aanhingen was uitschuifbaar, schoof spontaan uit en als onze kleding vloog door de camper. John jongen top, weer geweldig goed geschreven. ik heb een goed beeld gekregen van je eerste stappen op Amerikaanse bodem. Een hele fijne dag gewenst met vrouw en kinderen, veel liefs je zus.

  • 11 Augustus 2011 - 00:28

    Marjan:

    Voor mij is het een camper maar waar staat in gods naam RV voor, Road Vamp ? Verhicel ? Vriend ? het zal wel een stomme vraag zijn maar toch.

  • 12 Augustus 2011 - 15:27

    Corrie:

    Hallo allemaal.wat heb ik weer zitten glim lachen om je verhaal.en dat er weer 2 vliegende schotels uit de kast vliegen ken ik maaar al te goed.wat een mooie camper rijden jullie.dit zou ik ook nog wel eens willen doen lijkt mij fantastisch.ik geniet van jullie reisverslag en tot de vlg.gr.Corrie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Indio

Boukens on tour

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Van robbies naar een ocean vieuw

26 Augustus 2011

From Carmel to Paso Robbies

25 Augustus 2011

BYE BYE SAN FRANCISCO

23 Augustus 2011

Rondje san fransisco

23 Augustus 2011

Rondje san fransisco
John

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 128100

Voorgaande reizen:

16 Juni 2018 - 30 Juni 2018

Boukies on tour+2

14 April 2017 - 07 Mei 2017

Boukies On Tour Part 3

02 Augustus 2016 - 25 Augustus 2016

Boukens on tour part 2

08 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Boukens on tour

Landen bezocht: