Wat zo mooi begon ( en ook mooi eindigde) - Reisverslag uit Indio, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu Wat zo mooi begon ( en ook mooi eindigde) - Reisverslag uit Indio, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

Wat zo mooi begon ( en ook mooi eindigde)

Door: fromhoorntousa

Blijf op de hoogte en volg John

11 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Indio

Lief dagboek
Hetis woensdag als ik wakker wordt in california, het lijkt wel een liedje.De zon brand vol op de rv, voor niet weters een recreation vehicle.De airco staat te loeien en ik wordt wakker. De rest van het gezin heeft meer dan 6 uur slaap nodig dus ik vlucht met mijn laptop de vervrissende hitte in. De eerste persoon die onmoet deze ochtend is een geemigreerde belg met een gezicht vol tatoos en ringen in zijn oorlellen waar mijn duim wel doorpaste. Hij groet mij in het engels maar later verraad hij zijn ware afkomst als belg.Als iedereen door mijn luidruchtige stilte is gewekt adviseer ik een ieder om te gaan douchen. In de douche hangen nl 3 soorten zeep 2 soorten scheergel scheermesjes wattestaafjes aftershave en gel. Voor een ieder die denkt dat ik mijn boodschappen lijste zit te typen, nee dit staat er echt.Als wij allen zijn gedouchd ga ik afrekenen en verraad de belg zijn afkomst. Na het betalen sluit ik het water af en de electrisiteit, de vuilwatertanks hoeven nog niet geleegd. We hebben hier een full hooked up plaats hetgeen betekent dat we met alle nuts bedrijfen op de rv zijn aangesloten. Jim schuift de slide out in en we kunnen vertrekken. We zetten de tom tom richting Joshuaparc. Onderweg gaan we nog even tanken, dit is idd net zo byzonder als daisy al mailde. Je moet eerst met je creditkaart naar binnen en zeggen wat je denkt te gaan tanken. Ik gokte 35 dollar, nou had net zo goed 60 kunnen zeggen want dan was tie nog niet vol geweest. ohh wat mis ik mijn tankpas 3,95 dollar per gallon, en die rv drinkt meer dan ik dus ga maar aanstaan. En zo ariveren wij dus een klein uur later bij het visitor center van joshua parc. Als ik mijn crfiminaal verkregen annual pass, een soort paspartout voor alle natuurparken in de usa, wil laten zien blijkt dat het vandaag precies 75 jaar geleden is dat de pas is opgericht en mag ik zonder de pas te laten zien naar binnen. Wat een redelijk leuk park. We zijn diverse malen gestopt om rond te kijken o.a. the cholla cactus garden. Zoals je begrijpt een fris groene cactus die erg opvalt in deze droge woestijn. Daarna nog even naar skul Rock. Ook daar even de trail van 700 meter gedaan, was voor mijn reisgezelschap erg vervelend dat ze de zelfde 700 meter ook weer terug moesten omdat er geen andere weg was. Moet wel zeggen dat het bij 40 graden niet lekker loopt en ben zelf ook best wel een beetje verbrandt, maar ik zeg niets ik ben een buffel. Hierna door naar 29 palms. E nog maar weer eens tanken. Ik naar binnen met 100dollar, can i pay in advance. Geen probleem gaat er weer 80 dollar in, nou je begrijpt ik mis mijn tankpas. Hierna met wat geruzzie met de tom tom, Hij wou calafornia niet uit en we moesten naar arizona, richting kingman. een reis van weer 275 miles.Gelukkig hebben we een rv dus kan een ieder na behoeft onderzijl en rijdt ik wel.Onderweg heel veel super grote vrachtwagens tegengekomen echt een leuk gezicht. Mede omdat ik in nederland alleen maar van die bakfietsen tegen kom. Ook de treinen zijn 6 keer zolang en 2 keer zo hoog, een voorbeeld voor onze ns kunnen ze ook eens met winst draaien. Ze moeten trouwens wel wat uit kijken bij de hemspoortunnel.Als iedereen weer wakker is en hongerig zetten we de tomtom richting walmart in kingman en kopen daar ons favorite avond eten, kip wedges uienringen en een soort deeg met worstje op een stokje bekend uit glee en ander amerikaans talige series. Eenmaal buiten gekomen is het 8 uur en donker. Gelukkig maar want het is mijn hobby geworden om met dit slagschip op een donkere rv site te komen. De kampwacht staat te wachten en wijst ons de weg naast een andere soort gelijke road bear. Nuts aansluiten slide weer out en aan tafel. De airco staat zo hard dat de kip bijna weer wegvliegt, naar we krijgen hem koel. Jim pikt vervolgens mijn internet code waardoor ik jou, lief dagboek, bijna niet had kunnen schrijven. Maar door daadkrachtig in mijn beste engels op de kampbaas afstapte hebben we nu weer een code en loopt de dag, weer in mijn eentje de rest slaapt, toch weer goed af.Oja was agie ook nog bijna kwijt nadat ze na een rondje plassen op de gemeenschappelijke toilet, het blijft een echte campeuse, bijna bij de roadbear buren binnen stapte.

  • 11 Augustus 2011 - 08:07

    Kim:

    Leuk om jullie avonturen te lezen. Volgens mij hebben Bas en ik ooit ongeveer dezelfde trip gemaakt in een soort gelijk RV :)
    Veel plezier nog daar!

  • 11 Augustus 2011 - 09:13

    Marjan:

    Waking up in San Francisco (the city of love) maar daar ben jij gelukkig nog niet. Hier wordt je wakker met regen dus geniet maar van de zon, wel beter insmeren hé. Want ook voor buffels kan het teveel worden. Misschien hangt er wel wat in de douche. Wat die ooring betreft was dat er zo een dat je door de oorlel heen kijkt? die vind ik zo eng hoe zal dat er uitzien als je naar het bejaarde huis gaat. Zo te horen de eerste leuke dingen gezien al moet er nog wat ingewandeld worden en misschien een camelzak worden aangeschaft. Dat eten leek mij ook lekker, ik kijk weinig tv en had er nog nooit van gehoord. Een fijne dag gewenst en goed op aggie letten.

  • 11 Augustus 2011 - 22:36

    Erik:

    Hoi Hoorn,
    Leuke verslagen, leest lekker weg en doorspekt van droge humor, helemaal top! Kun je starks wel uitegeven in boekvorm, er is eerder een Nederlands dagboek tot een wereldwijde bestseller uitgegroeid!
    Slechts 1 tip; wat meer foto's want we moeten ons wel erg veel in gedachten proberen voor te stellen (2 heren in twijfelaar, tattood Belg, Jim die de RV uitschuift en Agnes die $378 afrekent (en vooral wat er dan op de kassa band ligt).
    Anyway; ga zo door, je hebt een follower (of hoe je dat ook noemt in cyberspace, een "vriend"?)
    Xxx (voor de girls)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Indio

Boukens on tour

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Van robbies naar een ocean vieuw

26 Augustus 2011

From Carmel to Paso Robbies

25 Augustus 2011

BYE BYE SAN FRANCISCO

23 Augustus 2011

Rondje san fransisco

23 Augustus 2011

Rondje san fransisco
John

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 128100

Voorgaande reizen:

16 Juni 2018 - 30 Juni 2018

Boukies on tour+2

14 April 2017 - 07 Mei 2017

Boukies On Tour Part 3

02 Augustus 2016 - 25 Augustus 2016

Boukens on tour part 2

08 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Boukens on tour

Landen bezocht: