van zion naar las vegas - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu van zion naar las vegas - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

van zion naar las vegas

Door: fromhoorntousa

Blijf op de hoogte en volg John

22 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Lief dagboek
Het is vandaag donderdag en we moeten helaas afscheid nemen van Zion. We zijn vroeg wakker en alles zit er dus lekker vroeg in. We kunnen het park aan de korte kant verlaten hetgeen betekent dat we niet meer door de tunnel hoeven. We rijden via Springdale en Rockvile richting Huricane. Allemaal lekker klinkende namen richting een nog wel bekendere naam n.l. Las Vegas The city that never sleeps. Of was dat een ander. We ontbijten onderweg op het parkeerterrein van de walmart, iets dat hier normaal is maar waarschijnlijk niet echt ons ding wordt. Rond 2en arriveren wij en willen gelijk naar de premium outlet super store waar ik al zo’n 5 maanden member van ben. Great alleen omdat we met ons slagschip komen krijgen we de boel niet geparkeerd. Dan eerst maar naar sam’s town rv parc. Als overal begint de dialoog met how are you doing en ik reutel mijn zinnetjes af. Daarna richting ons plekkie. Deze camping zou zo de pitlane van een of ander racecircuit kunnen zijn. Als de BAM dit aan zou nemen om te overlagen hoefden we de rest van het jaar geen werk meer aan te nemen. Maar goed wij gestald stroom aangesloten en de airco gestart. Dit is echt nodig want het is hier 42 graden, goed voor de botjes. We zoeken op internet naar de ander outlet die er nog zou moeten zijn maar helaas. Afgekoeld trekken we toch maar weer terug. De rv zetten we nu op 20 minuten lopen met 2 dollar in de meter voor 2 uur. Het shoppen gaat lekker we lijken wel een stel kinderen in een speelgoed winkel. Als de 2 uur bijna omzijn loop ik terug en haal de rv. Omdat het nu wat rustiger is op de parkeerplaats redt ik het om hem in een vak te krijgen. Of de rv wordt kleiner of ik handiger, maar hij staat nu mooi dichtbij. We shoppen lekker door na nog wat gegeten te hebben is het zo 9 uur. Als we terug zijn op sam’s Town realiseer ik me dat de laatste shutle naar de strip allang is vertrokken. Ik moet me even herpakken want ik heb nu wel kleren maar geen strip en daarvoor ben ik hier niet heen gekomen. Om half 11 pakken Jim, Mica en uw reisleider de bus richting het centrale bus station dat verdacht dicht bij de outlet licht. We worden gesommeerd door de buschauffeur om zwart te rijden hetgeen we natuurlijk graag aanvaarden. Vanaf het centrale busstation loop er wel weer een shutlebus over de strip waaraan natuurlijk alle grote casino’s zitten. We betalen nu wel en worden zelfs gecontroleerd, echt waar voor je geld. Op de strip doen we alle grote casino’s aan. We mogen overal naar binnen maar als ik Jim dan op iets bij een speltafel wijs wordt ik gesommeerd door te lopen. Dan gaan we maar weer naar buiten en kijken naar de fonteinen de Eiffeltoren en een stuk Venetië. We gaan nog naar de M&M store en genieten van de mensen. Het is hier een bonte stoet van bijzondere mensen en de kids kijken hun ogen uit. Het is net Amsterdam tot de macht 10. Streched limo’s staan in de file bij de stoplichten. Je ziet er soms wel 5 tegelijk. Vrijgezelle feesten doe je hier met 50 man tegelijk. Echt leuk. Als we rond 1en naar huis gaan nemen we een taxi die ons veilig, onder het genot van Celine Dion, op de camping brengt. Het was een fijne avond morgen in twee etappes naar Yosemite Park.

• 22 Augustus 2011 - 18:21

Marjan:

Blij weer wat te horen ik zat een beetje over jullie in. Wat een dag vandaag, veel gekocht en nog een rondje door verlicht las vegas, heel mooi.

• 22 Augustus 2011 - 20:26

Amanda:

whow, wat gaaf allemaal zeg!
    Volgens mij maken jullie nu echt een ervaring voor het leven mee met deze reis!!!
    Enjoy...