van bischop naar yosimeti - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu van bischop naar yosimeti - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

van bischop naar yosimeti

Door: fromhoorntousa

Blijf op de hoogte en volg John

22 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Lief Dagboek
Alweer de derde dag op rij dat het mij onmogelijk wordt gemaakt om jou te delen met het internet, but I will survive ( gloria gannor) Vannacht om half 4 bruut gewekt. The golfcourse waar onze rv tegen aan staat moest zondig bewaterd worden dus de kraan ging vol open. Klonk als een zeer plaatselijke regenbui. Dus niets aan hoeven doen en dan maar weer ons kingsize bed in de rear of de rv maar weer in naast mijn Queen. Als we rond 8 de rv uitkomen is de wind die er gisteravond stond, en ons belette een kampvuur te stoken, gaan liggen en kunnen we lekker gaan douchen en buiten ontbijten. Het brood hier in Amerika is en blijft bijzonder. Voor vandaag hebben we een soort stokbrood, maar een stage naar Frankrijk voor de bakker zou geen kwaad kunnen. Gister een family chicken gekocht, ik pluk deze en verdeel ze onder de armen. Gelukkig houden we nog lekker wat over voor onderweg. Als we zijn losgekoppeld gaan we ons afmelden hetgeen op papier nodig is maar in de praktijk niet. Vervolgens is er op de campsite een soort historische collage van hoe het hier in earlier days toeging, dus hier nog wat foto’s geschoten en op naar de tioga pass. Na een uurtje rijden zakken bij mijn medereizigers de ogen weer dicht en hoef ik de mooie omgeving niet meer te delen. Als de pass begint en het snorrende geluid van onze 12 cilinder 4 liter gaat over van een snorrend geluid naar een op 6000 toeren draaiende naaimachine heb ik weer een ieders aandacht. Ons eerste stop is op 10.000 feet elevation. Hier ligt gelukkig nog sneeuw, dit zijn de enige momenten in mijn leven dat ik van sneeuwballen gooien houdt. Vervolgens naderen we de rangerpost om het park in te mogen. Altijd weer een spannend moment met en voor onze kaart. We worden vroegtijdig uit de rij gehaald omdat we dus al een pas hebben en mogen links PASseren. Nu zijn we dus in yosimetipark. En als ik al verteld had dat we mooie dingen hadden gezien wordt het nu nog weer mooier. Het is kompleet anders dab de gc, bryce, zion of wat we ook gezien hebben. Het is hier een grijzere steen soort. Erg nieuw en mooi. Na een klein kwartiertje even een een riviertje, tjemig kouwe voeten zeg maar wel lekker. Nog een half uurtje verder komen we bij het tenaya lake. Uw reisleider geeft hier het voorbeeld en 2 mede reizigers volgen. Een blijft er aan de kant voor de foto’s zullen we maar zeggen. Na een uurtje vervolgen we onze tour door dit park. Het duurt nog wel even voor we er zijn. We krijgen heel veel foto momenten. Ook plotselig 2 tunnels van 11,6 f en 10,8 f. Laat onze rv nou 12 f zijn dus weer even een goed voor je hart moment. Je kunt hier namelijk ook niet draaien dus moeten we door. Het is hier gelukkig niet zo warm dat we de airco nodig hebben maar toch. Geen klap geen boem gewoon door het midden van de tunnel doorgereden….????. Nu komen we door veel te smalle paden richting onze kampsite en mijn navigateuse ( bart snippert )verdient hier haar gewicht in goud. Op de rv site aangekomen geen ranger meer en zoek het maar uit. Gelukkig hebben we al onze reserveringen mee dus ik weet waar we zouden moeten staan. De Plek is leeg dus dat klopt, hij is alleen een beetje smal om in te sturen. Gelukkig staat er alweer zo’n keurige Amerikaan achter me te toeteren en gebaren dat ik op moet schieten. Tot mijn stomme verbazing doe ik dan nog maar een rondje over de camping om later terug te komen. Na weer wat prima aanwijzingen staan we nu lekker. Als we later nog naar het visitor center wandelen ontdekken we nog 4 reeën in het wild. Met de bus terug en avonds ravioli met kampvuur. Op de rv zit een briefje met een beren waarschuwing, dus al ons eten moet buiten de rv in een bearenbox waar de lieverdjes niet bij kunnen. Met als voordeel dat ze ook niet binnen komen kijken. Tijdens ons kampvuur krijgen we ook nog even het rest houdt van de buuren want die gaan morgen naar home, wij kunnen nu nog 6 dagen stoken met hetgeen we nu gekregen hebben. Haha leuk bij de bbq morgen avond. Als de rangster avonds rond 11 uur langskomt moeten de kampvuren uitgemaakt met water en mag ik naar bed. Het was weer een mooie dag.

• 22 Augustus 2011 - 18:32

Marjan:

Ja dat water was wat anders als gofballen! We hebben inmiddels 800 foto's gezien van Daisy dus ik weet nu een beetje wat je bedoelt met de schoonheid van het yosemitepark. Veel plezier verder groetjes je zus.

• 22 Augustus 2011 - 18:42

Daisy:

Hoi familie. Blij dat jullie de route langs Death Valley overleeft hebben, want we zaten toch wel even over jullie in. Je weet natuurlijk ook nooit wat er in Vegas gebeurd, maar jullie hebben je netjes gedragen. Nu Yosemite met de beren, tja misschien hebben jullie wel het geluk om er een op de foto te krijgen. Wij zijn inmiddels weer veilig thuis, maar de jetlag is wel aanwezig. Dus geniet er nog maar even van. Groetjes Daisy