dagje yosemite - Reisverslag uit Yosemite Lakes, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu dagje yosemite - Reisverslag uit Yosemite Lakes, Verenigde Staten van John Boukens - WaarBenJij.nu

dagje yosemite

Door: fromhoorntousa

Blijf op de hoogte en volg John

23 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Yosemite Lakes

Lief Dagboek
Het is vandaag zondag 21 augustus. Een dag dat we moeten verplaatsen van de North pine camping naar de lower pines camping. We hebben vannacht geen beren gehad, Mica heeft er wel slecht van geslapen. We checken ons uit bij de ranger en vragen hem waar het dumpstation is. Nog geen 3 honderd meter verder. Daarna vragen we hem naar de lower pines. Deze zijn weer 200 meter verder. Dus vandaag worden we van het tanken niet arm. Up naar het dumpstation. Tanks met vuil water leeg en fris water vol. En nu de mega rit naar de lower pines. Daar aangekomen worden we door de zelfde ranger als waar we daarstraks afscheid hebben genomen weer wegwijs gemaakt. Het wordt me nu allemaal teveel en besluit vandaag een rustdag te nemen. Je zult het niet geloven maar de rv is geen inspanning, mooi om je heen kijken is geen probleem en eigenlijk gaat alles los van de pubers prima. Maar toch ben je wel eens uitgeteld, ik snap er niets van. Na het ontbijt toch maar even een rondje met mijn teleurgestelde reisgenoten. Onderweg kom ik op het florissante idee om toch maar even te gaan raften. Heb ik gelukkig toch nog wat om handen. We brengen aggie terug naar de rv, zij neemt de rustdag wel heel letterlijk, en trekken onze zwembroeken aan. Lopen vervolgens terug en maken er een actieve middag van. Als we 2 uur later terug zijn ga ik met jim naar camp curry, de enige plek waar internet is en mail mijn lieve dagboek. Iedereen weer blij en ik ook. Nu nog een beetje om ons heen gesurfd en daarna gaan we de laatste boodschappen doen voor de aanstaande bbq. We verplaatsten ons ook weer per bus in dit park voort. Als we thuis komen met de komkommer zijn de meiden al met het vlees en de sausjes bezig, dus kan direct de fik in de bbq. Een klein half uurtje later steken we bij gewoon daglicht de vuurkorf ook maar weer eens aan. De fik lucht begon net een beetje uit de rv te trekken. Als het vlees op is gaan we over op de marshmallows en vullen daar de laatste gaatjes mee in ons bolle buikjes. Nu kunnen we op naar het ranger program. De hele dag door het hele park zijn er aktiviteiten met rangers van het kijken naar vogels hemellichamen watervallen en eekhoorns. Wij krijgen vanavond een lezing over global warming. Erg interessant wel een beetje koud hier zo avonds in yosemite. In het inleidende rondje vraagt hij eerst waar iedereen vandaan komt. Wij winnen het natuurlijk dik van een man uit engeland en we worden junior ranger.Na 3 kwartier vernikkellen mogen we nog een papier invullen voor de nasa. En bij het in leveren van het papier komt het tot het hoogtepunt van de avond, Aggie en mica mogen op de foto met de ranger. Zo’n beetje het eerste wat op ons amerika lijstje stond en zo’’n beetje de laatste mogelijkheid om het teregelen. Na nog een bakkie koffie gezet met het aggregaat aan gaan wij naar bed. Ik leg mijn reisgenoten nog even uit dat ik morgen om acht uur wil vertrekken we krijgen een lange reisdag. Als ik om half een een beer buiten hoor……..zou leuk zijn geweest voor het verhaal maar het is aggie die legt te knorren. Val ik op dit vertrouwde geluid in slaap. Het was een mooie dag.

  • 23 Augustus 2011 - 08:53

    Marjan:

    Ja wat zal ik er van zeggen, je vorige schoonzoon had wel meer power!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Yosemite Lakes

Boukens on tour

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Van robbies naar een ocean vieuw

26 Augustus 2011

From Carmel to Paso Robbies

25 Augustus 2011

BYE BYE SAN FRANCISCO

23 Augustus 2011

Rondje san fransisco

23 Augustus 2011

Rondje san fransisco
John

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 128100

Voorgaande reizen:

16 Juni 2018 - 30 Juni 2018

Boukies on tour+2

14 April 2017 - 07 Mei 2017

Boukies On Tour Part 3

02 Augustus 2016 - 25 Augustus 2016

Boukens on tour part 2

08 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Boukens on tour

Landen bezocht: